De grekiska Gudarnas påhitt "Kärleken"

Det finns en myt om att de grekiska Gudarna i den forna tiden uppfann människan. Men Gudarna blev uttråkade så de uppfann kärlek. Efter det så uppfann de skratt,bara för att kunna klara av kärleken.

Jag undrar verkligen om det finns någon för alla.. Och om det vore så, varför är nästan hela jordens befolkning singlar? eller vrf skiljer de sig? osv.
Jag tror ibland att det finns någon för de flesta men jag undrar varför vissa är ensamma hela sitt liv? visst det kanske är ett fritt val men de andra  som strävar efter kärlek..vad händer med de?

Hur många gånger har vi missat den rätta? tänk om han/hon fanns framför oss och vi ignorerade det. Sen så går vi till någon som har en framtid med någon annan. Då slutar det med skiljsmässa eller ett olyckligt äktenskap.

Jag trodde att mitt ex var menad för mig och samma för honom. Jag trodde verkligen det.. Jag tror fortfarande att han var den som Gud valde att jag skulle vara med, Men med tanke på att han är så naiv och är en man utan hopp och tro, så struntade han i att försöka vara lycklig med mig. En man som brydde sig endast om sig själv och ingen annan.. Allt handlade om honom under den tiden vi var tillsammans. Jag ville ha ett liv med honom men han ville ha ett liv för sig själv. Dum som jag var så gav jag bort 2 år på ett förhållande som bara gav mig smärta.

Eller så är det kanske jag. den kvinnan som redan har en framtid med någon annan?


Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0