Din själsfrände är din död.


Det var ett tag sedan jag skrev..
Varit borta ett tag, jag har varit utanför stockholm bla Lindholmen. Det kändes verkligen skönt att komma bort ett tag, komma bort från storstan. Men jag klarade mig inte så länge utan min lilla blogg :)
Vad har hänt? Shoppat en massa(ska visa bilder senare), snackat med "x" kanske ska träffa honom idag eller imorgon, och lite till.

I några mån nu så har jag varit singel och det har verkligen varit givande. Jag är mer kräsen när det gäller att "hitta den rätta" och jag vet vad jag vill ha..nästan. I flera dagar nu har jag drömt mardrömmar om min tidigare relation som var destruktivt. När jag vaknar  upp så vaknar jag upp utav ilska. Mer och mer saker börjar att komma upp som jag har glömt.

Idag är jag så glad att jag kan säga att jag vill aldrig någonsin vara kär mer i mitt liv.
Att ha varit kär är det värsta som har hänt mig i mitt liv. Att vara kär är väl när man tycker om den personen för att den människan gör en "hel", avslutar ens meningar, en spegelbild av sig själv. Man blir så indragen i allt så att man börjar förlora sig själv sakta men säkert. Hela ens värld handlar om den personen, och även om den personen misshandlar dig psykiskt så vägrar man göra något åt saken.För den människan är ju din själsfrände,ditt allt, din andra halva? + och + kan inte möta varann, men däremot kan + och - göra det.

Jag älskar att älska. Jag kommer att älska, och jag gör det. Ingen annan kan göra mig s.k hel, endast jag själv kan göra det. Det finns ingen andra halva. Jag är jag, och jag vill att min partner ska vara motsatsen. Inte den raka motsaten kanske, men ni förstår vad jag menar :)
Det svåraste av allt har varit faktumet att man måste älska sig själv för att kunna älska.
Jag tyckte att det lät löjligt första gången jag hörde det, och desto mer jag hörde det,desto svårare blev det att inse det.
Jag kan inte säga att jag älskar mig själv till 100% det är fortfarande en process som kommer att ta lång tid och förmodligen kommer det ta hela livet att kunna älska sig själv till 100%.

Men det jag vet nu,idag är att jag förtjänar att kunna älska och vara älskad.

Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0