Nuet.



Jag håller på att läsa en bok som jag nämt tidigare, "ekhart tolles´s bok, : En ny jord."


igår när jag hade pratat med jimmie,kände jag ilska och jag var besviken och ledsen, jag grät lika mycket som den dagen han fejkade sin egen död. Jag bad till gud mitt i gråtandet och frågade gud vad jag gjorde för fel? men jag sa"  fick jag känna lyckan för sista gången eller kommer jag att få känna den igen"

Min tillit till andra människor tycks att ha förvsunnit. Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna vara tillsammans med någon efter allt som hänt. Men allt har sin mening, jag lärde känna honom, jag älskade honom, jag blev gravid och jag förlorade det. Det har sin mening, Jimmie var en människa som ville förändra sitt liv och jag var där för att kunna visa honom att det finns något annat än knark,svårigheter och misslyckande. Jag trodde att jag hade lyckats.
Hursomhelst, jag fick känna hur det var att vara gravid och känna hur det skulle vara att ha barn. Jag vet vad jag vill.. jag vill ha ett lyckligt liv och ha det som de mesta kvinnor vill ha. Jag känner ilska för jimmie men jag kan inte göra så mycket mer. det är släppt och jag får helt enkelt ta "Baby steps" och gå vidare hur det nu är kommer gå.

Mitt liv idag. Jag har varit på förlossningen med min brors fru, en liten flicka föddes och glädjetårar kom. Det finns ett syfte med livet för mig och alla er där ute. Vare sig ni har det bra eller dåligt just nu så försök att fokusera er på nuet och låt inte egot ta över, det vill säga: Girighet,ilska, destruktiva tankar. Framtiden är inget vi kan sitta och tänka på, men vi kan försöka ta små steg till "framöver".
Jag är inte den enda som går igenom allt detta, det finns människor där ute som upplever samma sak, tillochmed Du!

Låt inte tankarna ta över så att känslorna tar kontroll över dina tankar, lättare sagt än gjort men försök.

Godnatt.. and god bless u all.




Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0