Inte alls vad man ville..



Längesedan jag skrev något men som sagt så var jag borta med Jesper plus att nånting har hänt.  När jag och J  var borta åkte jag in till sjukhuset där vi var för att jag kände att jag fortfarande hade ont i njurarna men dock ingen feber som tur är. De tog urinodling och blodprover på mig, när jag hade kommit hem så kom beskeden. Som tur var jag på sjukhuset här i sthlm när de sa vad det var.
Jag har tydligen drabbats utav en infektion(sjukdom) som kallas för "streptokocker grubb B (GBS) ". Men jävla fitt-SÖS förklarar ju aldrig vad det är utan man måste fråga de och de säger inte ens sanningen jävla fittor.
Jag har mått så jävla piss sen jag fick reda på det, jag mår skitdåligt.

GBS är en bakterie(infektion) som är farlig när man är gravid. Jag har fått antiobiotika åter igen men chansen att meicinen tar bort infektionen är liten. Barnet kan bli smittat under grav eller under förlossningen.  ca 30 % av alla kvinnor har/haft GBS. Hälften av alla de kvinnor som har gbs för över infektionen till barnet.
Det som kan hända med barnet är den får hjärnhinneinflammation, blodförgiftning,lunginflammation tillomed spädbarns död.
Det är bland det värsta som kan hända. MEN! Det är bara tydligen 1 av 200 barn som drabbas av liknande.
De flesta barn blir aldrig smittade och mår bra.
Ni som läser kan nog inte förstå riktigt hur det känns. Att vara orolig 24 H över att vattnet ska gå  för tidigt vilket det kan göra i mitt fall och då är det farligt.
Jag kan bara Be till Gud just nu att barnet stannar kvar i magen så länge som möjligt och att bebisen inte blirsmittad.
Jag kommer typ ta livet av mig om något händer, jag älskar min lilla bebis redan jätte mycket, Jesper också. Vi ser så mycket fram emot när bebisen kommer och han kommer få all världens kärlek.
Som sagt så är det inte så vanligt att barnet blir smittad men även om barnet blir smittad så händer det oftast ingenting med bebisen men ändå, man kan ju inte låta bli vara orolig.
Jag ska sluta skriva nu,lagar lax och potatis i ugnen. Håll tummarna för våran familj :(
Kram.

Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0