Terapi.


Tack för all bra feedback. Och för att ni försöker få mig må bra :)
Över 600 läsare idag. Sen har jag spärrat bloggen där ett tag så det skulle nog vara mer än så, men det var många som ville ha lösen så jag öppnade den istället.

Kl är snart 00 och jag har inte sovit en enda sekund sen igår, det började rinna näsblod nu, så trött är jag!
Gråtit otroligt mycket också för den delen..
Många sa "Lämna honom" etc, och det skulle varit min naturliga respons också. Men det är nånting värt kämpa för, så jag försöker.

När han kom hem från jobbet idag kände jag verkligen att jag ville reda ut saker och inte låta det ligga i luften och få mig må ännu sämre. Jag visste inte bara hur jag skulle lägga upp det med tanke på att vi har haft det svårt några ggr att komma överens över saker eller bara "diskutera"..några ggr!
Jag började konversationen med att fråga om han var villig att gå på familjerådgivning eller dylikt och han svarade " Ja, jag älskar dig, klart jag är villig att göra det".
Men jag kände ändå att vi måste kunna kommunicera för våra egna skull, speciellt nu när barnet snart kommer. Iallfall efter ett tag lyckades vi kunna "konversera" rätt och han fick mig må mycket bättre. Han sa att han kommer vara där för oss, och vi ska hjälpas åt i hemmet och med bebisen. Han sa även att han inte bara kommer att ligga på soffan när han kommer hem från jobbet.
Han såg också HUR dåligt jag mådde. Jag vill att man ska komma fram till en lösning och inte låta problemen bara ligga där i  luften, man mår så mycket sämre då.
Trots allt när lillen kommer ut så kommer nog J märka att ha barn är ingen dans på rosor :)
Ibland kan man bara vilja höra de sakerna för att man ska kunna finna ro i själen..
Fastän vi kom fram till lösningar och vi pratade igenom saker så tycker vi att "Par-terapi" är viktigt ändå. Vi tänker boka tid nångång i veckan.
Nu måste jag verkligen försöka sova, får se om det går bättre än igår natt. Kram!

Något att skriva?:)
Postat av: Alexandra

Va skönt o läsa att din sambo ändrat inställning :D

2009-09-04 @ 16:17:34
URL: http://onttonen.blogg.se/

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0