You don´t have to explain.



Skönt att kunna blogga utan att vara övertrött som igår natt... herregud vad skönt det vara att sova.
Bra för mig också, vända på dygnet. Jag börjar ju äntligen plugga igen på måndag! Varit sjukledig ett tag men min lärare vet hur passionerad jag är när det gäller studier så han ordnade upp det.
Jag är lite förvirrad dock, om jag ska extra jobba eller inte? Csn är ju inte så mycket att leva på men å andra sidan är det värt det.

Det har varit en lugn och en skön dag idag, jag vaknade i tid, drack kaffe,städade,lagade brunch åt Jesper, duschade och gosade hela dan..plus att jag lagade Thai. Tagit hand om honom riktigt idag! Nu sover han medans jag sitter här och njuter verkligen av Catpower och bloggar, rutin!

Imorse när jag vaknade och låg ensam i sängen, tänkte jag på Jimmie.
Jag såg i mobilen för första gången igår vilka samtal han ringde eller sms han skickade innan han stack. Han hade tydligen försökt nå alla sina pundarkompisar, vrf? jo för att ha någonstans att sova.
Hursomhelst det jag tänkte på det var om han tänker på mig?
Hur han ser på mig? Hur han kommer att se på mig eller tänka om mig framöver?
Kommer han att tänka " Natalie var den tjejen som öppnade mina ögon och fick mig leva"? eller vara omogen framöver och tänka " Natalie var den tjejen som hittade en ny så fort jag stack och lämna henne i skiten typ"?
Jag är orolig, jag vet inte hur det kommer att gå för honom.. om han kommer att kunna en dag stå på sina egna ben eller bara sluta som de flesta gör i hans fall just nu? Jag önskar jag kunde göra något att få honom att inse att knark och alkohol är inte allt.
Det finns något mer underbart i livet, kärlek är en av de sakerna. Jag önskar verkligen att han kommer en dag stå på sina egna ben,veta vad han vill, och leva..helt enkelt leva,bra.

En sak vet jag när det gäller Jimmie, och det är att ingen INGEN kommer att kunna förändra honom utan han måste själv ha viljan att leva ett "normalt" liv. så är det med alla oss människor,om vi inte har själv viljan så kan ingen få oss sluta eller göra saker som vi inte vill. Önskar han allt väl.. han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och kommer alltid att finnas i mina tankar. Det var en upplevelse, vare sig den var dålig eller bra så ska man spara den.

ska börja forsätta läsa "En ny jord" av Ekhart tolle imorgon..helt underbar.
G.night

 Helt underbar..

Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0