One apple a day, keeps the doctor away



Jobbigt. Kan inte lägga mig i tid som vanliga människor, hur fan ska jag orka gå till skolan imorgon om jag somnar efter 12? Jag skiter i, jag ska dit punkt slut! jag får väl gå runt som en zombie men d e d värt.

Har inte gjort så himla mycket idag än att lagat mat och varit med Jesper och mysat..
Är det någon som har bra sömntips? jag har otroligt svårt att somna men inte att sova, typ..
Jag borde ha gått på sömnkursen som började för 2 veckor sedan. Skulle verkligen vara till nytta.
Jag exprimenterade mig fram igår natt, hur jag skulle göra för att kunna ignorera ljud och bara slappna av och somna. Försökte lära mig tycka om Jesper´s snarkande i kanske 1 tim men det gick fan inte haha.

Vill dessutom skriva att jag trappat ner med rökningen, har endast rökt 4 ciggaretter idag och kl är 23 snart, jag brukar MINST röka ett pak eller ett-halvt paket vid det här laget.
Snart är det finished med rökningen. Har bestämt mig att sluta men inte tvärt utan jag går bara ner nu helt enkelt, ska försöka sluta helt och hållet innan veckans slut.

Jag har själv lite sömntips, vissa funkar och vissa har jag inte provat.
Rött äpple : är tydligen den enda frukten eller det enda ätbara som är rogivande och innehåller något som ska få en att kunna somna . (Ej provat ännu)
Varm mjök : Vet ej varför just varm men det har väl sin förklaring och Ja det hjälper, ibland. Rogivande osv.
Lugna favoriter innan läggdags: Avslappnad musik kan göra en stor skillnad, låter en "landa" och försöka koppla av.(provat)
Meditera: Får ens hjärna att slappna av och inte vara fokuserad på det förflutna eller det som ska ske utan bara nuet. ( ej provat ännu) men ska funka.

Nåja ska försöka sova. Får se hur det går.. :

Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0