Man måste förtjäna titeln " Mamma "


Jag vet att jag har varit dålig med att uppdatera senaste dagarna.. men jag har faktiskt kommit hem från landet.
Kändes ganska skönt att komma hem faktiskt.
Men jag måste åka till föräldrarna på tors igen.. då har lillebror rättegång. Kanske J kommer dit på fredag också för att fira midsommar med oss. Det blir första gången han ska träffa pappa :D
Igår åkte jag hem för att jag hade ett möte i kista, där sprang jag på mormor som ja kallar för mamma för att min riktiga mamma "gav bort" mig till henne. Haha jag vet det låter sjukt men det är sant. Min  mormor tog hand om mig medans min riktiga mamma levde sitt liv. Hon skyller på att hon bara var 16 år gammal när hon fick mig men det har ingen betydelse..tycker jag iaf.
Hursomhelst köpte mormor massvis saker till mig på hälsokost och Twilfit.
Skönt.. jag hade verkligen ingen pyjjamas att ta på mig.
Inga pengar heller. Jag har aldrig varit såhär pank någonsin. Jag har alltid haft pengar och nu helt plötsligt är man nästan fattig, jag har varit det de senaste 2 mån om inte mer. Jag söker efter jobb men jag tycker att det verkar så jävla meningslöst. Ingen vill anställa en grav kvinna.

Nån som levde på existens minimum under grav och efter? Hur var det, och hur mycket kom ni upp till när ni var mammalediga? Alltså hur mycket kunde ni få ut max.
Jag har inte så himla mycket att skriva nu.. jag ska forsätta äta kladdkaka och dricka kaffe.

Det är kul hur många nya läsare man får varje dag. Det är ett hundratal UNIKA besökare iallfall ;)
XoXo!

Något att skriva?:)
Postat av: linn

vi lever på existensminimum, fast det har vi gjort i några år så vi är vana:)

det lägsta du kan få ut i mammapeng är 180 kr/dag före skatt..

2009-06-18 @ 22:01:02
Postat av: Lina - smulan87 på FL

Jag får de minsta man får, får ut med barnmidrag inte ens 5500 i mån, 180 kr om dagen, minus skatt, sedan plus barnbidrag 1050kri mån

2009-07-13 @ 16:06:37

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0