Trötteri-bloggeri.



Hej alla! Dålig uppdatering med bloggen, men hoppas ni har förståelse? :)

Som sagt,man har sällan tid för sig själv. Iallfall när man är jag!.. Jag ammar nämligen inte, så jag sitter o pumpar ut mjölk som en dåre hela tiden. Bebben vill inte ta emot bröstvårtan o just nu är jag för lat för att hålla på kämpa med det.Hur är det här med nybliven mamma? Underbart.. men jobbigt också med tanke på sömnen. Jag är glad om jag får sova 2 timmar i streck nuförtiden. Idag började Jesper att jobba också, så det blir förmodligen ingen mer hjälp på natten skulle jag kunna tro. Ibland är jag överlycklig och ibland så orkar jag inte mer helt enkelt.  Dagarna på BB var inget att leka med heller, Det var bland d värsta jag har varit igenom. När Chris kom så trodde vi givetvis att vi skulle kunna få gå upp o vila på BB efter 21 timmar på förlossningen men nej! de hade ingen plats så vi fick sova på förlossningen där alla kvinnor skrek o krystade 24 jävla timmar (precis vad man vill höra efter ha fött). När vi väl fick plats på BB fick vi sämsta rummet (minsta rummet) bredvid pump-mat-rummet där det är liv 24 H.Ja jag kan forsätta skriva hur länge som helst, ni fattar nog. Utöver det så började jag få förlossnings-depression på BB, ingen var till stöd utan alla tjata om att jag ska ta antidepressiva?! bara för att jag råkade må dåligt.. som alla kvinnor gör efter förlossning.

Man är väl lite orolig nu bara.. hur kroppen förändrats och hur det påverkar mig (oss) , om Jesper kommer att vara där osv osv.. vi har ju haft det lite knakigt som ni redan vet så inte undra på att man undrar. & Hur ekonomin kommer se ut för den delen också.. men en dag i taget.  Jobbigt att det ska sättas höga krav på en direkt efter att ha fött barn bara.. känner mig helt slut, ledsen, och tom. Ska sluta skriva negativa saker, bara jag som är trött just nu.
Iallfall! Chris är världens sötaste pojke, och han busar så mycket med sin mamma redan! Kan inte bli lyckligare än såhär.. jag är verkligen välsignad för att ha fått en sån underbar son.
 På förlossningen med Tens-apparaten (värdelös) :)
Förresten gått ner 18 kg på 13 dagar.. bra va? :D
 


Något att skriva?:)

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0