Dåvarande ångestattack.


Tog bort förra inlägget som ni kan se. Jag är väl duktig på att överreagera i situationer som gör mig ledsen. Grejjen är att det egentligen inte ens hade något o vara så ledsen över, men jag drog mina egna slutsatser. Jag har varit som en tidinställd bomb de senaste dygnen..
Jag är så orolig för allt, hur det kommer se ut framöver, om förlossningen kommer gå bra, om bebisen kommer må bra.. massvis med saker och det är ju för allt det där är nu!
Inte bara det, det som gör mig mest sårbar i såna situationer är sömnen, om jag inte sover bra så blir jag ett känsloladdat monster, och ni vet själva hur det går med sömnen.
Jag har inte kunnat prata med någon heller om dessa tankar, mitt eget val dock..
Sen så händer en pytteliten sak och jag skakar och gråter men egentligen vet inte ens varför jag gör det.
Överreaktion på högsta nivå, när jag kan må dåligt så har jag svårt för att se hopp runt omkring mig, fastän jag har hjälp från alla mina familjemedlemmar.
Har ni varit med om det?´typ att ni haft ångest eller varit oroliga över sådana saker?

Hursomhelst så blev allt bra.. lite sömn och prat senare så kunde jag se lite ljusare på saker o ting. Men fortfarande orolig förstås.. jag undrar om jag kommer kunna ha kraft till att föda eller om man ska vänta. 1000 tankar.
Men jag ska försöka ta det lungt, och andas djupt och ta en dag i taget. Just nu är saker lite oklara fram tills imorrn. Tills dess ska jag inte försöka tänka på det. Idag önskar jag bara att någon kunde hjälpa mig städa..
Jag har verkligen ont i ryggen och dåligt med energi att storstäda. Fan nu blir jag sådär grinig igen.
Får väl sätta igång o göra sakerna som man inte vill göra egentligen.

Något att skriva?:)
Postat av: Sara

Du skriver att du önskar att du hade någon som kunnde hjälpa dig att städa.Du har ju en kille.Är det inte en självklarhet att han ska städa när du knappt kan röra dig och har ont överallt?Sluta att skämma bort honom gumman.Du ska inte ens tänka på städning och sånt just nu när du mår som du gör.Han ska göra sånna saker utan att du ens frågar honom.Vad är det för kille du har egentligen?Är du rädd att ställa krav på honom?Usch jag mår dåligt när jag vet att sånt existerar i en del relationer.Sköt om dig gumman./Puss.

2009-09-27 @ 16:06:59
Postat av: Tessan

Du kommer orka. Du är 100 gånger starkare än du någonsin tror. När du väl är där så kommer styrkan och kraften av sig självt, jag lovar. Tyvärr så måste jag förbereda dig på att dina känslostormar bara kommer bli värre. Den dagen mjölken rinner till, vilket brukar vara 3 dagar efter förlossning då kommer allt kännas PISS. Men sen vänder det och blir himmelskt. Då är det du, kärleken och prinsen!! Håll ut!!!!!

2009-09-27 @ 16:28:53
Postat av: Natalie

Tessan :

ja gud ja.. det kallas väl för dolly-parton dagen, den 3dje dagen? Jag får väl helt enkelt förbereda Jesper mer :)

Ja hoppas att det blir så, att jag finner styrka mitt i det hela. Men man kan inte låta att vara orolig.

Tack för peppningen kram!



/Natalie

2009-09-27 @ 22:32:37
URL: http://natali3.blogg.se/

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0