Min prins



Sammandragningarna gick över då.. suck!
Men nu är de tillbaks igen, inte lika ont som jag vill att det ska vara dock. Jag har börjat att "sätta igång" mig själv idag och jag tänker blogga om alla dumheter jag kommer att försöka med.
Dagens försök var en halv Ananas (orka inte en hel) och "färdknappen". Inget har hänt ännu, tror inte d kommer ske något inatt iallfall. Det enda som händer är att bebisen knuffas o har sig och ryggen dödar mig.

Om nån har tips, så dela gärna med er. Hursomhelst gick jag upp nu efter att ha nattat den stora bebisen.. gjorde iordning varm mjölk och några skorpor med ost.


Vecka 37

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså




Något att skriva?:)
Postat av: Anonym

För att färdknäppen ska funka ska han komma i dig fem gånger på en timme typ... Du kan prova med hallonbladste. Men jag tror allt är myter, bebisen kommer när den är redo och som förstagångs föderska så kan man räkna med att gå över tiden. Jag vet hur drygt det är på slutet!

2009-09-22 @ 09:14:07
Postat av: Frida

En cykeltur på gropig väg är en klassiker eller att gå upp och ned i trappor...

2009-09-22 @ 10:35:44
Postat av: Natalie

Anonym : 5 ggr?!?! på en timme dessutom.. lite tid att leka med hahah. Ja dedt är myter men man är desperat här hah :)



Frida: Har ingen cykel så det får bli trappor, jag har bara trappor där jag bor och jag bor längst upp!

;)

2009-09-22 @ 13:14:03
URL: http://natali3.blogg.se/
Postat av: Anonym

gå i trappor. gick i trappor födde samma dag, för 2 månader sen.

2009-09-29 @ 17:27:49

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0