Nämen nämen käraa nåån

Go´afton!
Nja eller godnatt? jag har varit taskig mot bloggen för att ja har bara skrivit en massa me text men inga bilder, dåligt va?
Ja.. men min kamera är skiiiitdålig som jag har på mobilen, den var bra men nu är den dålig. Jag ser så fet ut på bilderna, det är nåt fel på kameran. :)
Jag glömde faktiskt skriva vad jag gjorde i helgen, och jag hade kraft nog att ta med Jeppe på en promenad i Trädgården som ligger i Bergshamra. Vi hade supermysigt, men det skulle varit såå mycket mer mysigt om vattnet hade varit kvar på den Japanska trädgården, men det var det ju inte.
Rekommenderar alla att åka dit, mysigt och stort!
Han hade ingen tröja den dagen heller så han fick låna min rosa tajta tröja, men den gick lika snabbt av som på, ett gott skratt fick jag iallfall!

Jag är faktiskt besviken och arg på människor! Hela dagen har jag hört olika saker från olika människor och fan alla är piss, rakt av!
Vi lever i en sån dum,kall,egotrippad värld så att man nästan blir lite mörkrädd. Jag är så glad att jag har Jesper och bebisen. Man vet vart man har kärleken någonstans med andra ord..
Jag har verkligen haft otur förut.. trott att jag älskat med bara visat sig att jag blivit manipulerad. Som sagt kärlek gör inte ont, det vet jag nu och med J gör det inte ont.. neee ingenstans :)
Första gången jag älskar och blir älskad.
Ja hursomhelst, jag ska från och med nu aldrig mer se min mamma som min mamma, jag menar visst hon har varit världens sämsta jävla morsa på denna jord när jag växte upp, inte fan e hon bättre nu förutom att hon frågar mig faktiskt hur jag mår, jo hon är nämligen Skengravid varenda jävla månad och hon har varit det i år snart. Så fort jag sa att jag var gravid, Vips! skulle hon bli gravid också, människan har inte ett enda barn som kan säga "du är en bra mamma" och hon ska skaffa mer? Hon har nog försökt med allt men inget funkar, tack och lov. Jag vet inte ens vad hon tänker med.. varje gång man snackar med henne så säger hon " vet vad min mage har växt?" eller "Hade du också mycket illamående under graviditeten, jag har det med" hon kan faktiskt gå in i situationen så mycket att hon faktiskt tror att hon är gravid varje mån. Vad säger man? Ta hand om barnen du har först.
Nu ska jag vara sådär lite snäll och visa någon enstaka bild som jag lyckats ta under dagarna. Inte mycke, inte bra men
nånting!
Puss!



Vecka 36

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Det är bra att ta reda på vad som händer under de olika skedena under förlossningen. Till exempel hur du kan hantera och möta smärtan och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.
Det kan kännas skönt att ha en väska färdigpackad när det är dags att åka in till förlossningen. I den kan du packa saker som journal från barnmorskemottagningen, olja till massage, tjocka strumpor/tofflor, mjukisbyxor, tandborste och tandkräm, hårborste, hårsnoddar, tvål och schampo, amningsbehå och amningskupor, matsäck och kamera.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2200-2500 gram och längden är ungefär 45 centimeter. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man till exempel puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Källa: Familjeliv

Något att skriva?:)
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-16 @ 00:28:47

Något att skriva?:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0